Oud Zeikwijf

maandag 5 oktober 2009

Wat is dit?

Dit is een plek waar je reakties kwijt kunt op het blog van oud zeikwijf.

Ik ga nog proberen de opmaak te verbeteren, bijvoorbeeld een feed naar de berichten, want zo is het wel erg kaal. Daarvoor moet je feeds van je blog toestaan, Oud Zeikwijf, dat gaat zo: Dashboard, Instellingen, Site-feed, Blogfeeds toestaan.

En als alle reakties over verschillende berichten onder elkaar komen te staan, dat ziet er ook niet uit.

Voorlopig ga ik maar gewoon met de hand een link naar ieder bericht van O.Z. als bericht op deze blog plaatsen. Dan kan daar gereageerd worden.  Voor suggesties van computerfreaks (Liekie, Vedat?) om dit te automatiseren sta ik open.

35 opmerkingen:

  1. Dan is dit een test reactie ;)))

    Tham

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oud Zeikwijf, van harte gefeliciteerd met dit eerbetoon want dat dreigt het te gaan worden....
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oud Zeikwijf, namens Bob en ons allen: van harte welkom op dit reactieblog met als onderwerp: jouw eigen blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is wat omslachtig op deze manier, maar nu is er iig een plek waar mensen hun gram(of lof) kwijt kunnen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. God, het is nog middag, ik dacht dat ik al bijna naar bed moest man. whaaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bob
    Ik heb gedaan wat je zei (blog feeds). Ik weet niet of het gaat werken want ik heb ooit de html-codes van het sjabloon helemaal gemold om dat simpel te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf had ik het zo bedacht:
    http://reactiesopoudzeikwijf.blogspot.com/
    Jouwes komt heel dicht bij in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo allemaal en welkom bij zeiken. Ik moet nu opstaan en naar mijn werk, maar ik kom terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige actie van Bob!
    Ik kwam wel eens bij je lezen, maar ik heb een irritante gewoonte, ik moet gewoon mijn eieren kwijt anders raak ik gefrustreerd!

    Ik denk, dat het je wel gaat bevallen, zo weet je ook wat er onder je lezers leeft, maar je kan het altijd weer opheffen, als het je de keel uitkomt,

    of kan dat niet en heeft Bob het heft in handen?
    Die duitsers toch, wel heel slagvaardig en daadkrachtig hahaha

    groetjes, assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Assyma,

    Ik moet juist coûte que coûte de neiging weerstaan om hier te komen kijken. Voor je het weet trek ik me de kritiek of aanbevelingen aan. En ga ik anders schrijven omdat iets wel/niet bevalt... Jakkes!
    Ik kijk nu al met heel andere ogen naar mijn japans-motief achtergrond, omdat Molrat die niet blieft (zegt ze op Hollander-in-duitsland.blogspot.com). Als straks iemand roept: "Getver wat schrijft die OZ beroerd." Dan stop ik helemaal met schrijven? Dat gevaar is er.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bob, kun je ajb even mijn comment onder plagiaat weg halen?
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Marjan: Dat is me eerlijk gezegd teveel moeite. Doe maar een tweede comment waarin je zegt dat het je spijt of dat je dronken was of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Oud Zeikwijf: Als ik je nu adviseer dat het het beste is om geen advies aan te nemen, wat doe je dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Assyma en OZ: Alleen ik kan het opheffen. Ik kan me voorstellen dat de hele internet-beleving voor OZ nu verandert. Natuurlijk als je het wilt OZ, dan stop ik er mee. Ik vind het belangrijker dat jij schrijft, dan dat er mensen op reageren. Ik vraag alleen of je het een tijdje aankijkt, voordat je dat beslist. Na de eerste opwinding zal het zeker nog anders worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Oud Zeikwijf

    ik ben het met bob eens dat de beleving van het bloggen zeker anders zal worden, dat kan ook haast niet anders, maar er is ook een piepklein kansje dat dat niet beslist negatief zal hoeven te zijn...wie weet wat dit nog allemaal teweegbrengt?
    Ik vind het al bijna net zo spannend als jij...

    en ook schrijvers of journalisten krijgen feedback, van hun uitgever of door middel van ingezonden brieven, recensies etc...
    uiteindelijk ontkom je er niet aan...alles in het leven is toch hoor en wederhoor, anders is de lol er misschien wel snel af

    Ik vind het wel bewonderenswaardig dat je Bob zijn gang laat gaan, ik denk dat ik zelf heel erg boos zou zijn geworden hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Assyma: Ze heeft er zelf om gevraagd, en dat bedoel ik letterlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Oud zeikwijf: Ik heb weer geprobeerd een feed van je site te installeren, maar dat lukt niet. We kunnen het ook laten zoals het nu is, dan kan het alleen zijn dat ik hier een beetje achterloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bob,

    Ik heb gisteravond de hele avond tot diep in de nacht gezocht naar een mogelijkheid om via de rss feed een blogpost op dit blog te laten verschijnen.
    Het zou eventueel mogelijk zijn met FeedBuzz van Feedburner. Dan zou Oudzeikwijf zelf haar feed bij Feedburner moeten claimen. Vervolgens kan ze dan middels FeedBuzz een java script genereren die jij dan ergens in de template van je blog moet plakken.

    Ik heb er zelf mee geëxperimenteerd met mijn test blogspot account en mijn eigen feeds. Helaas ben ik geen blogspot wonder en weet te weinig van blogspot templates programmeren om dat voor elkaar te krijgen.

    Een zoektocht in Google heeft niets opgeleverd, daar staan genoeg tutorials om de posts dan in de "sidebar" van het blog te krijgen. Dat krijg ik zo ook wel voor elkaar. Maar geen tutorial voor rss als blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Liekie, dat klinkt erg moeilijk. Ik heb wel eens zitten knoeien in mijn blog-template, met als gevolg dat mijn hele blog verdween. Dat was zweten! Gelukkig had ik de instructies opgevolgd en de hele lap html als text gesaved, zodat ik het weer kon herstellen. Sindsdien blijf ik daarvan af, temeer daar ik de ballen verstand heb van html.

    OZ heeft angeblich de feeds ingeschakeld, maar als ik haar url ingeef in het gadget voor de sidebar om een blogfeed te laten zien, dan komt er een foutmelding. En ik wil het ook eigenlijk niet in de side-bar. Ik wil aparte posts, zodat de reakties op de juiste plek gezet worden. Bedankt in ieder geval voor de moeite, ik laat het systeempje voorlopig maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Bob:
    Ik heb vandaag tussen het werk door verder gezocht, maar deze keer naar de mogelijkheden voor Wordpress.

    Ik heb een Wordpress blog waar ik van alles test. Ik heb een geweldige plugin voor Wordpress gevonden die zonder problemen rss feeds omzet naar blogposts. Deze plugin heb ik geïnstalleerd en daarin de blog url en de url waar de feed van OZ zich zou moeten bevinden ingesteld. De plugin gaf echter aan dat er geen site feed is bij OZ, dus zij heeft de feed niet geactiveerd.

    Daarna heb ik de feed van mijn testblog, mijn blog en jouw blog toegevoegd. Geen probleem, onze posten worden getoond als blogposts.

    Wanneer de feed van de oorspronkelijke website zo wordt ingesteld dat niet de hele blogpost in de feed verschijnt, zal deze niet geheel verschijnen.

    Hier is de link: http://test.liekie.com/wp/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hmmm... Had te vroeg gejuigd... Wanneer je een reactie wilt plaatsen, word je naar de oorspronkelijke website geleid :(

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OK, na veel opnieuw installeren en proberen heb ik het toch voor elkaar gekregen dat de rss feed als een blogpost wordt getoond, en dat het mogelijk is te reageren.

    Weer een extra reden voor een blog op een eigen ftp server Bob ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ahem, een verzoek aan Oud Zeikwijf: Ik heb de beroemde hacker Liekie uit Berlijn te hulp geroepen;-) Blijkbaar heb je de feed van je site niet goed geactiveerd, of om een andere reden werkt dat niet. Zou je nog eens kunnen kijken? Dan kunnen we de boel hier automatiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @anoniem:
    Ja, je hebt gelijk... Ik woon geloof ik te lang in Duitsland... Ik merk dat ik steeds meer schrijffouten maak.

    @ Oud Zeikwijf:
    Het beste in Blogspot bij "Blogfeeds toestaan" instellen op "kort" zodat niet je hele blog wordt getransporteerd.

    @ Bob:
    Sie haben Post ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wacht
    ik denk opeens aan iets
    als het lukt dan komt de tekst meteen bij bob op het scherm
    maar ik ben traag met corrigeren
    soms doe ik dagen later nog iets aan mijn tekst
    dat vind ik juist zo fijn aan het digitale: je zit niet meer vast aan de deadline van hardcopy.
    als die meteen bij bob verschijnt dan is die nog niet goed dussss

    BeantwoordenVerwijderen
  27. en dan kan ik die niet meer veranderen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bob
    wel even een verzoekje
    zou jij die tracker weg kunnen halen? ik vind dit wel erg voyeuristisch om van alle lezers meteen het ip-adres op het scherm te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen