Oud Zeikwijf

woensdag 21 oktober 2009

Kunst

--- LINK ---

9 opmerkingen:

  1. Ik krijg een onweerstaanbare neiging om ook iets over Dirk Scheringa te zeggen. Maar ik houd mij in. Temeer daar ik de goede(?) man alleen maar ken uit enkele weblogs.

    Iemand die in Wognum woont kun je toch niet serieus nemen? Wognum, een dorpje in de buurt van Hoorn, de plaats waar ik vroeger gewoond heb. Het enige noemswaardige van Wognum was een boerendisco waar we 1 keer geweest zijn.

    Shit, nu heb ik het toch gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die oudere jongere met een tiet geld op zak waarmee hij de hele disco vrijhield, dát was Dirk.
    Je ziet het vaak met mensen die van huis uit weinig gewend zijn en dan een paar jaar aardig boeren. Ze hebben niet in de gaten dat het niet echt verdiend is als er schuldeisers zijn. En wij -kleikoppen- lopen achter zo'n nitwit aan omdat zijn praatje lekker populistisch is.
    Mijn besluit staat vast: ik emigreer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welcome abroad, Ziekwief! Worden het de Canarische Eilanden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aantrekkelijk qua temperatuur @emigrant, maar ik denk aan Scandinavië.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij snapt me emigrant. Fysieke én mentale ruimte. Hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reactie op NORM:

    denk je echt dat je mannen als emile ratelbek zo moet aanpakken, die raadslid is een slimme vent
    het enige wat ik fijn vond van emile was zijn heerlijke friet met de allerlekkerste mayo
    maar om met hem een hotelletje in te duiken, nou nee, bedankt
    als een man schreeuwt is hij al snel te lelijk voor de slaapkamer


    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @OldZiek: Over de mentale ruimte in Scandinavië heb ik mijn twijfels. Zweden was vroeger zeer progressief, maar is nationalistisch, ja zelfs provinciaal geworden. Omdat in Zweden alles tien jaar eerder gebeurt dan in Nederland, is dit geen vrolijk perspectief. In Noorwegen wonen sowieso allerlei poepchristelijke engerds op eilandjes. Finland, dáár heb je nog de ruige mix van eeuwig zingende bossen en de losbandigheid van het oude St. Petersburg....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar ik nu woon leven ook allerlei poepchristelijke engerds op eilandjes. Door 't hele land trouwens. In Zweden en Noorwegen heb je wat meer bewegingsruimte en hoef je elkaar niet in de weg te lopen. Een zoon van een vriend van mij heeft net een half jaar stage in Finland afgerond. Als-ie niet door de mexicaanse griep was geveld zou ik 'm nu nog mailen om naar zijn mening te vragen.
    Hoe zou het in Denemarken zijn? Van de paar keer dat ik er was heb ik een redelijk positieve indruk overgehouden.

    BeantwoordenVerwijderen