Oud Zeikwijf

dinsdag 6 oktober 2009

Plek

--- LINK ---

43 opmerkingen:

  1. Is it my imagination or is she getting better?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik wilde ook al zeggen dat zij schrijven kan als de beste..Kijk, dan zijn lange stukken tekst ineens wél leuk!
    Misschien doet ze nóg meer haar best? ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven! Ik ruik en voel het! Hier valt niets voor mij te zieken .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje
    Jullie zijn er echt mee doorgegaan. O, ik zie in de rechtercolumn dat ik door Bob wordt geroepen, ik ga even kijken.
    Ik vind het trouwens erg moeilijk om te blijven schrijven. Heb steeds het gevoel dat jullie over mijn schouder heen zitten te kijken wat voor letter ik typ.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar was ik ook een beetje bang voor, dat het Zeikwijf door deze actie zou blokkeren. Zou echt jammer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijnheer Oudzeikwijf zei: dan plaats je toch columns die je al geschreven hebt?
    Dat heb ik dus nu gedaan, 2 keer. Maar laten wij doorgaan met dit grandiose experiment. Ik heb in tijden niet zo gelachen. Dank Bob!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oho Oho!!!
    lacht gij ons uit Vrouwe Oudzeikwijf?
    mag hoor, ik voel me hier wel op mijn gemak en ik weet niet of dat aan jou ligt (aan de redelijkheid van je stukken) of aan bob zijn lege site,
    dus pas maar op, straks wordt het hier te gezellig en wordt het hier net zo chatbox als bij molrat;-)

    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een lachend Oud Zeikwijf? Wat stel ik me daar bij voor? Eucalypta die Paulus probeert te paaien? Jak! Een dame op leeftijd van de PAAZ? Of gewoon iemand die lekker wil schrijven zonder gezeur aan de kop maar het toch wel leuk vindt, die reacties.
    The middle of the road is gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Assyma @Old Ziekwief
    Ik lach heus niet om jullie reaties. Jullie zijn mijn lieve lezers, ik neem jullie uiterst serieus. Te serieus. Ook Leo (vooral Leo [angst-smiley]).
    Ik lach om het idee.
    @Bob @Liekie
    Moet er niet gelinkt worden naar de sites van de stamgasten van Café Molrat? In de marge zoals jullie dat allemaal doen? Bijvoorbeeld naar:
    molrat
    hollander-in-fokking-duitsland
    assym
    tham
    margreetz
    emigrant
    leo
    maar ook graag naar chimsky, ik vind hem zo grapppig.
    Vergeet ik iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @OudZeikwijf
    lachen mag best hoor, ik lach me soms zowat een deuk onder de tafel en als ik er dan een rotdag op heb zitten voel ik gewoon hoe bepaalde blogjes de zorgrimpels op mijn gezicht gladstrijken.
    Ik gun je dit experiment van harte en volgens mij is het nu al een succes en dat gevoel dat wij over je schouders meekijken, dat gevoel zal mettertijd wel minder worden, vooral als je ons iets minder serieus gaat nemen hahahaha


    en wat ik nog even kwijt wilde, je hoeft ons echt niet te linken, want als dat niet bij je past moet je dat niet doen, we komen hier toch wel, gelinkt of niet,

    maar ik zou het een hele eer vinden, want OZ is niet zomaar iemand (en of ik nu serieus ben, laat ik lekker in het midden!)

    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heejjj dat gaat goed hier he? Link gelinkt zelfs! Bob je bent een goeierd.
    OZ, ehh.. t valt me echt mee van je dat je dit allemaal toelaat en er zelfs nog plezier in hebt ook.Ik was best een beetje bang van je moet ik eerlijk bekennen.
    OOk al heb ik geen echte zinnige dingen toe te voegen voor je dan nog lees ik alles en vind het net soms heel lachwekkend maar ook leer ik er van.Dus ben ik er niet..dan ben ik er toch op de achtergrond ;)
    Liefs
    Tham

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Tham
    je hebt toch juist hier ergens een heel mooi betoog geschreven (kan helaas niet meer vinden waar) over je beleving van het moederschap?
    @Bob
    Ik heb de site-feed aangepast zoals Liekie zei. Ik kan niet zien of het werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh was dat hier?Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer waar. Maar OZ.. ik kan alleen uit eigen ervaringen vertellen verder kom ik niet(nog niet) Als ik lees hoeveel jullie overal van af weten enm over mee te praten dan sta ik echt met een mond vol tanden en denk; heb ik ooit geleefd?! Hoe komt het in vredesnaam dat ik altijd elke dag tussen mensen zat en het aleen maar over kindjes, huishouden en religie ging?

    Tham

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @tham
    ik zit ook alleen maar tussen luiers, pannen en snottebellen hoor, dus ik snap wat je bedoelt, maar je bent nooit slechts op de achtergrond aanwezig, want als jij soms uit de hoek komt, dan is het behoorlijk scherp en to the point,
    je bent toch niet je bijdrage Oude koeien bij molrat vergeten, ik heb dat met grote ogen zitten lezen, je schreef dingen die ik misschien wel half-half bedacht had, maar daar bleef het dan ook bij
    en dan al je logjes, herkenbare stukken over het dagelijks leven, dingen die me vaak aan het denken zetten en dan je humor
    grrrrr...en nu ophouden hoor, want anders word ik boos!


    assyma boos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helpt toch niet Assyma, ik ben al zo vaak boos geworden.
    Zelfs dreigen werkt niet.
    Volgens mij is het van Thamara ook een beetje een act want als het om belangrijke dingen gaat weet ze meer dan wij.

    Ik doe juist graag alsof ik wel overal verstand van heb terwijl ik 20 jaar begraven heb gezeten onder werk, moederschap.
    Beetje lezen, beetje googlen, paar moeilijke woorden en oh oh wat klinkt het allemaal intelligent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Marjan
    denk je dat als we een pyramide zouden maken dat thammetje dan misschien wel bovenin komt, qua wijsheid, liefde en mensenkennis?

    We zouden om haar te plagen misschien zo'n pyramide moeten opstellen en haar daarin vereeuwigen

    ik weet zeker dat ze dan nooit meer zegt dat ze nergens verstand van heeft


    assyma nog steeds boos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Marjan
    ik heb lang gedacht dat Tham een alter ego van jou was!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Assyma, ja dat is wel een idee en dan vraag ik superbob of het mogelijk is om die piramide als achtergrond op mijn blog te krijgen.

    OZ, meen je dat nou?
    Aan de ene kant vind ik dat een compliment omdat je blijkbaar vermoed dat ik toch ergens een hartelijke, vrouwelijke, zorgzame en oversekste kant heb.
    Aan de andere kant is het ook wel een belediging dat je dat dacht. Je vermoedde dus dat ik zo'n mafkees ben die zelf commentaar gaat schrijven op haar eigen stukken en daar vervolgens ook weer zelf op reageert.....En bedankt.

    *kijkt om zich heen of er iets is om mee te gooien, ziet een potje nivea geurloze invisible deo en mikt op de knieen van OZ*

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whahaa.. ik zit hier nu met een smile van oor tot oor ,maar ook met verlegen blozende wangen. Dit is te veel eer dit kan ik niet aan. Zelfs een boze Assyma... ( wat lief!!) tjoh..
    Maar weet je.. de dingen die ik reageer( wat was dat dan bij ouwe koeien?) Die komen dan zo ineens bij me op en na dat ik het getikt heb ben ik het ook meteen weer kwijt. Dat komt mss omdat het spontaan en eerlijk eruit geflapt wordt.Maar goed, ik blijf er bij dat ik geen verstand van politiek heb,niets weet van wat er zoals in de wereld loos is, niet veel weet van amerikaanse schrijvers , amper engels ken,ect ect gewoon een beetje veel achtergebleven... Mijn kinderen zijn wereldwijzer dan hun moeder. Ik leef mijn leven dicht bij huis, door kinders enz gebonden, En zo ook grootgebracht. 48 jaar lang in kerken doorgebracht en altijd opzoek geweest naar innerlijke vrede. En sinds dat ik weblogjes lees voel ik me net Assepoester die mee mag naar het bal.. of de schone slaapster die wakker gekust is.... door een kikker of een prins daar ben ik nog niet achter ;))
    En kom ik net een beetje bij van mij naiviteit.
    Ik lees en hoor jullie verhalen en weet daarvaak geen zinnig woord op te zeggen. Ik voel me vaak genoeg een miskleun tussen jullie. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik de humor er van in blijf zien en me er wel doorheen sla.
    Later als ik groot ben dan........
    Zit ik met mijn lappie op mijn rolator te date met mijn oude dove buurman en denk dan; Zo dat heb ik toch maar ff geleerd in die goede oude blogtijd ;))

    Ehh,, mij niet op een pyramyde zetten want dan sta ik daar zo alleen.. haha.. denk erom he?

    En Tham is nog nooit onder een andere naam verschenen ..toch Ass? ;)
    Valt me toch een beetje tegen OZ dat je mij daarvan verdachte, maar ook mee.. want dan lijk ik slimmer dan ik ben.Marjaaaann.... ik wil best op jou lijken hoor maar dan wel zonder haar *knipoog*

    Zo en nu ophouden met tham naar boven te duwen want anders val ik nog eens te pletter..en wie vangt me dan op? ;))

    Gaan we nu weer gewoon bloggen? Dan kan ik weer opletten en lezen. Heerlijk!
    Oja.. wie weet er nog een onderwerp voor mij om te bloggen??? Want ik zit alweer vier dagen op een houtje te bijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ik had Tham nog niet gelezen. Joh ik weet dat ook allemaal niet, politiek interesseert me niet bijster veel, ook niet zo boeiend om over te loggen vind ik. En schrijversnamen onthoud ik ook meestal niet, als ik liedjes hoor weet ik vaak niet wie het zingt enzo..wat maakt dat nou uit.
    Onderwerp voor jou staat bij Marjan.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Verhip, ik had hier net een heel verhaal stan, is het weer weg?!! Grrrrrr..
    Nou morgen maar weer eens proberen want ik ga nu mijn koude pootjes tussen de zijne wurmen.
    Is dat nou slowsex? ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dames, dames, we dwalen helemaal af hier. Thamara is geen alter ego van wie dan ook, en ze is ook geen man, zoals Marjan wel eens opzettelijk ten onrechte heeft gesuggereerd. Thamara is Thamara, dat is toch niet zo moeilijk te accepteren?
    Ik ga geen pyramides bouwen. Intelligenties beoordeel ik niet zonder IQ-tests. En die doen we niet.
    Thamara, ik maak je nu een keer een compliment en daarna mag je nooit meer naar complimentjes vissen of verbreiden hoe weinig je wel weet:
    Hoe intelligent jij bent kan ik absoluut niet beoordelen, en dat je weinig weet van het nieuws is geen ramp. Jij bent als persoon interessant genoeg, je geeft veel om andere mensen, je bent warm, en ik vind het altijd leuk om reacties van jou te krijgen.

    Natuurlijk vind ik het ook leuk om complimenten van jou te krijgen, maar daarvoor hoef je niet je eigen kwaliteiten naar beneden te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bob is echt goed als moderator, vinden jullie niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @OZ
    een beetje streng vind ik, maar we hadden het denk ik wel verdiend, en tham nog wel het meest

    assyma, een beetje bang nu

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou nog eens mijn complimenten aan je maken voor de 5de keer dat doe ik niet meer nu hoor Bob..eerst maar eens zien of mijn berichtjes geplats worden want het ligt echt niet aan mijn laptop.. Kijk maar.. ik ben virus vrij en brandschoon.
    Ik vind je niet streng hoor Bob.. maar dat komt omdat ik altijd allles met een roze bril op lees ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Thamdram
    een mooie nieuwe nickname, houden we hem erin of niet?
    en je hebt helemaal gelijk, Bob moet zelf ook niet naar complimentjes vissen:-)

    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bob MOET streng zijn, anders wordt het hier een gekkenboel. Dan gaat hoi polloi reaguren en zo. Dat motten we hier niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bob heeft daarom heel zorgvuldig mensen uitgenodigd om hier te komen kijken.
    Het doet wel een beetje denken aan een gemengde vrijmetselaarsloge of aan een rotary club.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ehhh over domheid gesproken, maar wat is die geheimzinnige hoi polloi nu weer????


    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Assyma,

    Ik wist het ook niet. Maar ik hep internet:

    ..klik..

    Ook bekend als het plebs, das Volk, die Unterschicht, de tokkies, alle mensen waar je zelf niet bij wilt horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oei, volgens mij ben ik gewoon das Volk

    nou hoi pipeloi dan maar weer! dit volkse meisje moet haar schoonheidsslaapje gaan houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Marjan
    hoezo, ik doe toch niets?


    dameuithetvolk

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goedemorgen, lekker geslapen? Fijne dag allen. Daaaaaag

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nee afgrijselik slecht geslapen. Daarom lig ik nu nog uitgeteld in bed, terwijl de plicht aan alle kanten roept. Argh...
    Hopelijk voor jullie beter.
    Insgelijks, fijne dag aan de stamgasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OZ, Je hebt toch niet slecht geslapen door ons hoop ik? Of door schuldgevoel over dat wanstaltige beertje?
    Ik heb heerlijk geslapen en me verslapen, kind veel te laat op school, geen drinken mee. Slechte moeder....

    Dame uit het volk, ik had de indruk dat je door jezelf als plebsje neer te zetten hoopte op complimentjes of straf, net als Thamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Marjan
    nee hoor, hoewel complimentjes altijd welkom zijn!

    maar ik geneer me niet voor mijn afkomst en mijn afkomst is zeer nederig: analfabete gastarbeiders, nederiger kan toch haast niet, als ik sommigen moet geloven

    Verder tot mijn elfde in een zeer plebs wijkje gewoond waar het heel gezellig was en waar niemand elkaar de hersens insloeg (voor sommigen moeilijk te geloven)

    ik heb fijne warme herinneringen aan die tijd en toch als ik nu keuzes maak, dan kies ik daar niet voor, omdat misschien de tijdgeest veranderd is, maar vooral omdat ik denk dat het voor de kinderen beter is. Waarom en hoe is moeilijk uit te leggen, omdat je al snel in termen gaat praten die kwetsend kunnen zijn.
    Lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De kreten hoi polloi en hoi oligoi van OZ heb ik vooral opgevat als iets spiritueels, iets dat niet afhangt van afkomst, woonsituatie of sociale status. Als dat wel zo is dan moet ik daarover eens flink van gedachten wisselen met OZ.
    Ik heb ook in plebsige wijkjes gewoond en zou het zo weer doen maar liever niet op plaatsen waar de mensen elkaar de hersenen inslaan.
    Ik zou dan nog steeds het gevoel hebben dat ik tot hoi oligoi behoorde; tot het soort mensen dat het leuk vindt om de columns van Oud Zeikwijf te lezen.

    Je hoeft je keuzes niet te verantwoorden vind ik. De angst om kwetsend te zijn herken ik. Ik zit nu met een blog te worstelen dat ik steeds aanpas om te voorkomen dat het kwetsend is. Je zit nu eenmaal altijd met mensen die bij alles wat ze lezen slechte bedoelingen willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Assym, schat, je maakt het onvoorstelbaar moeilijk voor jezelf, terwijl het zo simpel is:
    hoi oligoi = jullie
    hoi polloi = de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Bloempje
    gister verwees je mij op de blog van Chimsky naar iets op jouw site

    ik snapte er niets van eerlijk gezegd, kun je het me even uitleggen, want ik volg graag opdrachten op, maar dan moet ik het wel eerst snappen hahaha

    BeantwoordenVerwijderen