Oud Zeikwijf

woensdag 20 januari 2010

Big Mama

--- LINK ---

29 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd jullie allebei: OZ en Big Mama.

    Helaas moest er voor je er in kon even een man in pak aan te pas komen. Ach ja, soms dus handig dat je er toevallig één bij de hand hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rijzige mannen in strakke pakken, daar gaan alle deuren voor open.

    Gefeliciteerd Big Mamma.
    Ook hier was het feest. De winkelcentrumaccordionist speelde telepathos voor jou: "Somewhere over the rainbow"
    Ik heb hem namens jou een hele Euro geschonken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel!
    Cole, dat is idd telepathos tot en met! Ik heb gisteren de hele middag "somewhere over the rainbow" gehumd/gezongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw bijzondere boot verdient een eerbetoon. Wedden dat er vanavond bloemen op groeien?!

    En... eh... pssst... Oud Zeikwijf, het nieuwe 'oude' Amsterdam is... Berlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OZ, ik maak een diepe buiging voor je

    Tham

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg OZ, ik raak er helemaal van ontroerd van.

    Een hele dikke zoen door de kabel van mij en dat je nog maar lang bij je geliefdes mag blijven.

    Krijgen we nou een feest?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja! We ontkurken de champagne! Proost allemaal!!!
    Het is geen overwinning voor de vrijheid van meningsuiting,maar tegen de Vertrutting!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wel een overwinning voor de vrijheid van meninsuiting, jouw creatieve misbaksel die zomaar mag blijven liggen in de moeder aller grachten, als dat geen mondigheid is!


    Gefeliciteerd lieve oz!
    er is een verschrikkelijke last van je schouders gevallen, denk ik.
    Hoe gaat het nou met dat verrekte spiertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een oorlam en een pets op de schouder voor het resultaat natuurlijk. Amsterdam blijkt af en toe toch nog rechtvaardig, hoewel is er als geboren en getogen mokummer wel eens aan twijfel of er uberhaupt nog wel ergens iemand met gezond verstand rondhobbelt. Ook ik heb mijn stad zien veranderen. Zien verloederen, verbrokkelen. Het mooie is er nog wel, ook al moet je soms door het stof heenkijken. Maar er zijn ook plekken waar het hart bloedt. Waar wat ooit Amsterdamse was nu meer lijkt op Marrakech of Bursa. Waar zoveel anders is geworden dat de jofele sfeer van vroeger is verdwenen. Tuurlijk, het hoort bij de tijd, maar ik wil het eigenlijk niet. IK wil Amsterdam terug, ik wil geen tunnels voor zinloze treintjes onder de grond, ik wil die oude panden zien, en dat typische van de binnenstad. Maar ik denk dat ik daarvoor toch naar Almere of Purmerend moet afreizen. Waar de vroegere bewoners naartoe zijn gevlucht. Moe van het gedoe in hun eigen stad....en de bestuurders die nooit meer luisteren naar goed advies..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doet me denken aan de tijd dat ik mijn toenmalige vriend ging helpen; zijn halfgezonken boot lag ook ergens in een haven in Amsterdam. Die moest er wel weg, wat handen vol geld heeft gekost.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Margreet, foei, je kunt een halfgezonken boot toch niet vergelijken met het pronkstuk van OZ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OZ, is het de boot van de foto die een dagje op je weblog gestaan heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, sorrie hoor, Maar die boot was ook een pronkstuk, daarom wilden we hem ook redden en boven water krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig stuk, OZ.
    Gefeliciteerd met de uitslag.
    Ik woon ook in Amsterdam, in een buitenwijk in Noord en ik zag je op At5, in Kort Amsterdams. Heb je het zelf ook gezien? Ik vond je muts leuk staan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was ik, naam vergeten,
    Willie.
    (reageer vaak bij Margreet)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. was dat een boertje van de champoepel, oz?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankzij Geert krijgt elke muts een gezicht...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OZ

    Ik heb je gezien. En ook dat grappige dingetje op je hoofd. Hoe kom je er aan? Zelfgemaakt, gekregen, gekocht?

    Nou om heel eerlijk te zijn, ben ik een beetje ontroerd, je zag er heel lief uit. Jammer dat ze je niet gefilmd hebben, toen je triomfantelijk het gerechtsbouw verliet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die muts is waarachtig een originele Van Landuyt! Van Landuyt is een chique Belgische ontwerpster die een winkel in de Keizersgracht heeft. Ik heb die gekregen voor mijn 45ste verjaardag. Ik koester die, als mijn enige kledingstuk die er een beetje toe doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. * dat er een beetje toe doet (geloof ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @molrat: ja, die boot.
    @tham: dank je
    @willie: hallo Willie!
    @leo: heb je gelezen in het parool dat ze de poplariteit van wilders in almere maar niet kunnen begrijpen, omdat er daar maar 4% marokkanen zit? Ik moest daar zo om lachen! in almere zitten al die amsterdammers waar jij het over hebt, die amsterdam zijn ontvlucht en die als de dood zijn dat het die kant op gaat met almere. "Mieux vaut prévenir que guérir".

    BeantwoordenVerwijderen
  22. *populariteit (Jezus ik heb ook de Leoziekte, dat is als je telkens verkeerd toetst)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het heeft nu geen zin meer om die foto offline te houden
    http://oudzeikwijf.blogspot.com/2009/09/voor-de-fans.html

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik klik en denk: Mevrouw Stemband/Het Spelende Kind wat min of meer een compliment is want ik was fan. Min omdat het toch infantiel overkomt zo'n mevrouwtje met sjieke hoed op een droomboot.
    Er zouden meer spelende 40+ kinderen moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je zou de anonieme prutsers de kost moeten geven die geeneens kans zien een infantiele drijfboot naar het einde van de blauwburgwal te loodsen en voortijdig roemloos in de eigen blubber ten onder gaan.

    Ik ben zojuist lid geworden van de fanclub van de ingenieuze lager- en ophangingsvrije bamboe-helmstok. Heeft uw woonboot ook een eigen voortstuwingsinrichting, OZ?.

    En die muts, dat was dus een rechtbank-statement. Heeft U hem ook opgehouden tijdens het voorlezen van het vonnis?. Heeft uw advocaat, net als die van Wilders voor zijn aanklacht, speciaal moeten verzoeken om het voorlezen van het vonnis?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @cole
    precies
    leuk
    ja
    ja
    en nee
    en LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb foto gezien. Voldeed niet aan de verwachtingen, maar die had ik dan ook niet. Leuke boot. Het deed me aan een gordeldier denken.

    BeantwoordenVerwijderen