Oud Zeikwijf

dinsdag 26 januari 2010

Aanzuigkracht

--- LINK ---

11 opmerkingen:

  1. Heb je ook naar 24 uur met Kyteman gekeken soms..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik heb ook heel erg geaarzeld tussen "Hoogtevrees" en "Aanzuigkracht".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg altijd een lichamelijke tinteling op een hele specifieke plek die ik hier niet nader wil benoemen als ik in de buurt van een hoogte kom. Wij mensen zijn kruipdieren, niet gemaakt om te klimmen of te vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aanzuigkracht = neologisme?. Mag wel natuurlijk in poëzie.

    Zuigkracht is een gebruikelijke term voor stofzuigers, bomen ed.

    Bij decententies is meestal de aantrekkingskracht (van de aarde) betrokken.
    Door strenge natuurkundigen ook wel zwaartekracht of gravitatiekracht genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, het leest als een wanhoopskreet, maar daarvoor ben je volgens mij te evenwichtig. Dus zal het wel bedoeld zijn zoals veel gedichten. Aandacht en niet veel meer...Mocht ik me vergissen zou ik een sprong in het diepe niet echt willen meemaken. Al was het maar omdat ik op grote onroerende hoogte knikkende knieen en een weke maag op loop...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeee Leo
    Een gedicht is een gedicht is een gedicht is een gedicht.
    Groetjes,
    Oud Zeikwijf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zal wel gewoon een gedicht zijn maar ik durf er niet te dicht bij te komen. Ik voel de aanzuigkracht aan mijn voeten trekken.

    BeantwoordenVerwijderen