Oud Zeikwijf

zaterdag 3 april 2010

Schuld en boete

---LINK---

21 opmerkingen:

  1. Ik ben meer voor de castratie-optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet je wel eerst het sperma in vriezen, anders vind ik het zielig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal niet verbaznen dat ik voor sommige daders weinig liefde voel, het niet zie als slachtoffers maar meer als ongewenste medeburgers. Stel je nu eens een verkrachter van jou zelf of je dochter voor. Moeten we die maar geen straf geven? Daarbij zijn die dadertjes met hun ongekende behoefte aan onverdiend respect verre van slachtoffers. Ze rijden in ee auto, op een scooter en hebben de nodige apparatuur in hun zak waarmee ze elkaar kunnen waarschuwen. Soms ook een wapen, nu niet bepaald typisch slachtoffergedrag. Neer, voor mij mogen de middeleeuwse lijfstraffen worden teruggehaald. Zet zo'n ettertje eens twee etmalen op de dam in een klem, al dan niet in zijn blote kont en wacht wat er dan met hem zal gebeuren. Werkt dat de eerste keer niet voldoende om onze behoefte aan schuld en boete te laten indalen, dan de volgende keer een hele week en dan vergezeld van zweepslagen. Bij een derde overtreding van tegen onze eerbaarheid, moeten we maar besluiten dat voortplanten van die genen geen enkele zin heeft en kunnen we die respectvragers ontdoen van hun daartoe door hun eigen heer beschikbaar gestelde kennelijke onderdelen. Wellicht dat er voor castraten weer werk te vinden is in een of ander koor of als ultieme boetedoening in een bordeel of zo. Om er zeker van te zijn dat daders zich dan ook slachtoffer voelen. En wellicht, heel misschien, dat ik dan gevoelens krijg van medelijden....heel misschien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat fysiek lijden zoveel makkelijker te verdragen is dan psychisch lijden stel ik voor ze in (vrijwel) eenzame opsluiting te doen, met een kast vol waardevolle boeken, iedere dag een groenteschotel en een MONA toetje en de hele tijd EO-televisie en/of Hilversum 4 radio. Knevel, Bruckner, Shoshtakovitch, dat werk. En de waarnemers van het Rode Kruis zien geen littekens ... .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. J, precies!

    trouwens: heb er wat meer in geschreven. Herlezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Afgelopen jaar heb ik de Idioot gelezen, in het Nederlands, nou ja voor twee derde of drie-kwart en toen ging het me vervelen, niet de taal maar de sfeer; de inhoud. Ik vond het minder mooi dan bijv. Schuld en Boete maar dat heb ik jaren geleden gelezen en toen vond ik boeken vaker dan nu helemaal geweldig.

    In mijn beleving is de Russische geest meestal te zwaar om te sprankelen. De Nederlandse taal is mooi, rijk en kan zeker sprankelen. De ellende is dat we niet meer genoeg van onze taal willen houden, dat we haar laten verarmen en verloederen en dat ik meewarig wordt aangekeken als ik laat merken dat ik daar verdriet over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga hem meteen lezen, in het Duits. Eens kijken hoe dat bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met Dostojevski lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ojee, heeft hij een reden gegeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan geen reden vinden op "sorry, het is [tijd om te sluiten]..." Weten jullie waarom Cole de handdoek in de ring gooit?
    Ik vind dit bijzonder jammer. Ook ik dreef op de NRC-samenvattingen van Cole, net als Mlrt. Één van de origineelste gekste blogs gaat heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oz, ik weet het ook niet.
    Gepaste rouw, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om eerlijk te zijn, hij heeft het van het begin af aan aangekondigd. Zijn apotheose zou zijn het afgekeurde blog voor Panzerfaust.

    OZ, hij was ooit jouw horige. Misschien als je hem streng toespreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Bob, ja dat waren tijden, he. Maar helaas heeft mijn bloedeigen zuurverdiende horige mij, tot mijn grote spijt, al lang de rug toegekeerd.

    Maar wacht... is die laatste blog bewuste, door Panzerfaust afgekeurde, blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Of hij was verslaafd en gaat nu cold turkey.

    BeantwoordenVerwijderen