Oud Zeikwijf

donderdag 29 april 2010

Offline

--- LINK ---

37 opmerkingen:

  1. IK wens u en al uw opvarenden een behouden vaart. Heb je wel oliekleding bij je???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je er nog?
    Moeder en zoon samen, mooi.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doeii! Hebben ze je wel leren zwemmen in La France?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne weken OZ met je zoon samen.... en zorg dat je blijft drijven he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!
    Zo'n supermoeder wil ik ook!

    is je zoontje een volwaardige zeiler?

    Veel plezier!!!


    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oz wat een schitterende foto van je eiland.
    Als een droom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh en sprookjeseiland.. te mooi haast om waar te zijn OZ.
    Ik wist niet dat zoiets bestond, wat gaaf..
    Kan ik het eens huren? t lijkt me fantastisch om daar..ehhhhhhhh..nou ja te slapen;)

    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo!
    Ben heel eventjes heen en terug.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi... wasdag thuis OZ?
    En het bevalt zo goed dat je weer terug gaat? Ik heb de foto van je eiland gezien.. en moet vaak aan je denken; daar zit ze nou.. hoe zou het met dr gaan?
    OZ,.. een bijzonder eiland met een bijzondere vrouw.. dat gaat goed samen!

    Komen er geen piraten op je eiland? ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hergelezen. Mijn favorieten: "Eilanden" en "Druk".

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo allemaal!
    Ja Tham, het bevalt heeeel goed. Moet nu helaas met het achtergestelde werk aan de slag. Ga zsm terug.
    Oja, en nee, geen piraten (gelukkig) maar wel hordes nieuwsgierigen die rakelings langs komen varen, of zelfs in volle vaart recht op mij af komen om foto's te nemen! De eerste 3 keer schok ik me een hoedje (en probeerde ze te ontwijken, wat dus niet hoefde, want ze waren uiteindelijk niet op ramkoers), maar nu ben ik eraan gewend en vaar ik gewoon door. Ik heb er een paar die onder stembereik vielen mijn emailadres gegeven zodat ze de foto's opsturen, maar helaas nog niets binnen gekregen.
    Ik heb massa leuke verhalen, waarvan het spannendste toch is wanneer ik opeens 30 platbodems in volle zeil op me af zag stormen - ik was terecht gekomen middenin een zeilrace.

    Ik heb nog een leuke foto van mezelf "stoer aan het stuur" maar die krijg ik hier niet geplakt. Leguaan??

    Tot gauw,
    Jullie toegenegen Oud Zeikwijf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Leguaan, kom op joh.. die foto wil ik zien dan OZ aan het stuur.
    Een bijzonder mens; dat is het ;)

    OZ, Wat doe je daar heel de dag zoal? Zwaaien naar iedereen die langs komt? Meid ik zie het al helemaal voor me.. die geloven hun eigen ogen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Groene Leguaan, op deze "Everybody Draw Mohammed Day" buigen wij diep voor uw grootsheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zit al weken te denken waar uw drijvend eiland mij nou aan doet denken. Want het deed me ergens aan denken. Ik kwam er alleen niet op wat dat nu precies was waar het me aan deed denken. En ineens viel het kwartje. Uw drijvend eiland deed mij aan de Flaterfoon denken, het instrument waarmee Guust Flater de muren van de redactie van Robbedoes teistert (http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Toppers/DeWereldRondFranquin/Prenten/ThomasDuCaju_prent2.jpg). In een van de Guust Flaters begint de Flaterfoon in bloei te staan. Al snel groeit de Flaterfoon uit tot een op zichzelf staande biotoop. Daar deed uw eiland me aan denken.

    Maar even zonder gekheid op een stokje: hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Hoe krijg je zo'n boom op je boot?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Molo, wat een hartversmeltend compliment! Ik was dol op Gaston en zijn Gaffophone. Misschien heeft me dat onbewust geïnspireerd. Ik had het niet door.

    Mijn eiland is een grote pannekoek van piepschuim, loeistrak ingepakt in kunststoffen visnetten. Je steekt er een wilgeteen in en het groeit. Ik heb er 25 jaar geleden een paar uitgezet (die nu alweer dood zijn) en wat zakken potaarde op gestrooid; al gauw nam de natuur het over en ging er van alles op groeien, zoals twee esdoorns, die wel 8m hoog waren geworden. Die moest ik helaas terugsnoeien, anders paste ik nergens meer onder de bruggen. Mijn eerste stuurvrouw heeft onderweg naar het IJsselmeer nog 2 keer de zaag moeten hanteren, al varend. En als je wilt afmeren, dan moet je haast met het kapmes te keer om al dat kruid weg te halen van de landvasten vandaan.

    Ach jongens! Als je me naar mijn eiland vraagt ben ik niet meer te stoppen! Mijn lust en mijn leven is het. Mijn eerste geborene. Mijn groot lief gek beest van een kind.

    NB: mijn oudste zoon is er trouwens op geboren. Hij zei als kleuter eens: "Jezus is op hooi geboren, ik op piepschuim."

    BeantwoordenVerwijderen
  16. D'r zit geen spijker in. Alleen knopen, miljarden knopen, die ik een bij een in 25 jaar erin heb geknopt .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ongegodverdomdeloofelijk. Ik ben diep geroerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat kun je verhuren. Aan Duitse toeristen bijvoorbeeld. Wedden dat het een succes is?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bob, ben je gek geworden ?! Je gaat toch dat prachtige drijfeiland niet verhuren aan toeristen, en al helemaal niet aan Duitsers.

    Ze kan er natuurlijk wel een soort versimpelde replica van maken, een slap aftreksel van het origineel en dat verhuren of voor een idioot bedrag verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaan we sentimenteel worden, Molrat? Waar is je gezonde kapitalistische instelling?

    "En al helemaal niet aan Duitsers". Deze opmerking is zo fout, dat ik er verder geen commentaar op geef ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bob, vroeger hadden wij als gezin een zeilbootje en daarmee voeren we op de Maas.
    Bij sluizen, havens en bruggen en zo hadden we het vaak aan de stok met Duitsers die in hun grotere, duurdere, snellere boten meenden voor te mogen dringen. Ik moest dan met de pikhaak voorop gaan staan om te voorkomen dat 'de Duitsers' ons aan de kant zouden beuken.
    Anti-Duits jeugdsentiment. Daar hadden we destijds een hoop lol mee trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alternatief kun je het ook verhuren en er zelf als schipper bijblijven, om een oogje in het zeil te houden. Zoals met die botters, of hoe heten die ouwe zeilschepen op het Ijsselmeer. Ik weet niet hoe groot het eiland is, en of je er op kunt slapen, hoeveel mensen er op passen en zo.
    Het is volgens mij een unicum, ik heb nog nooit van zoiets gehoord. Het doet een beetje denken aan Hundertwasser, die de daken van zijn huizen het liefst volgooide met aarde en liet begroeien met allerlei planten. Ziet er goed uit, is goed voor de CO2-kringloop, en het is zelfs goed voor het huis, omdat het 's zomers niet zo opwarmt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mevrouw Zeikwijf, wanneer u weer terug bent, zou u mij dan eens kunnen mailen? Wil u namelijk een soort van voorstel doen: rophorst at at5 punt nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo luitjes,

    Even ter info een kopie van een post elders op het net:

    Gister in een storm gezeten niet normaal. Het weer was klammig en rustig en opeens BÊM! een hoosbui van heb-ik-jou-daar, met windstoten om mijn hele eiland de lucht in te laten vliegen. Uren en uren aaneen, het hield maar niet op. Ik heb de hele dag in doodsangst gezeten. Deed oordopjes in tegen het agstaanjagend kabaal van wind, golven en kreunend eiland. Was vlakbij de kade geankerd, de hele tijd bang dat mijn ankers het zouden gegeven. Eentje liet los, het andere heeft het gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zit je nog steeds op de boot dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @OZ: Je raadt nooit wat ik nu aan het uploaden ben.

    Verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. OZ, hoe doe je het met boodschappen, douchen, poepen, kleren wassen etc.. Ga je dan in een jachthaven liggen en zo ja word je dan niet gek van honderden eilandaanbidders?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Yo dude, met het eiland ben ik 2 dagen onderweg om daar te komen, maar met de auto is het een half uurtje! Ik pendel gewoon heen en weer!
    Alleen met die storm was het bloedlink, want ik moest acuut voor anker en ik kon er de hele dag niet meer uit.

    @bob: moet ik op HID kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @bob: ik heb het gezien en gehoord!!! Megamooi, adembenemend, schitterend! En op z'n oudzeikwijfs: quasi achteloos, alsof het geen moeite kostte. Master!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. "clerks" on tv!!!!!! One of my favourite movies.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. het eiland is momenteel in volle bloei. Moet ik echt weer eens een foto maken.
    een groep boeren van de streek waar ik vaak voor anker lig is een aktie begonnen tegen ingrijpende bouwplannen in het meer: ze hebben een foto van het eiland verspreid met de ondertiteling: "bewoners zijn eigen onderzoek gestart naar oeverdijk"
    humor.

    BeantwoordenVerwijderen