Oud Zeikwijf

zondag 8 november 2009

The Wall

--- LINK ---

10 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij wel iets voor Henny van de Bost zo'n pretpark. Stenen gernoeg, volken die elkaar niet kunnen uitstaan ook. Toch meen ik dat we met muren niets oplossen. Vaak werkt praten wel, feesten samen, vermenging ook. Maar ja, als uitgestoken handen nog steeds worden afgewezen, koppen afgehakt, haat gekweekt en onbegrip of vooroordeel in stand gehouden is er weinig reden tot pret maken. De bevolking in de DDR maakte er op zeker moment zelf een einde aan. Door het heft in eigen hand te nemen en het totalitaire regime naar huis te sturen. 'Wij zijn het volk' was de kreet en niet die akelige bestuurders die alleen maar bezig zijn om onsals mens tegen elkaar op te zetten. Om welke ideologie of geloof ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik weer...v.d.Bost is Most...ik moet toch eens leren te typen....doe het nu blind, maar dat is kennelijk niet handig genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een muur eromheen is toch iets heel anders dan een muur ertussen. Hier worden twee fundamentele dingen door elkaar gehaald, meneer OZ!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slimme man, jouw meneer Oud Zeikwijf. Dat pretpark vind ik een goed idee. Ik heb ook wel eens zitten filosoferen over een manier om mensen (mannen) oorlogje te kunnen laten spelen, ergens in een afgelegen gebied, onder de grond, of inderdaad achter een dikke muur.
    Meedoen is vrijwillig, niet zeuren als er dooien vallen.
    De 'echte wereld' heeft er geen last van en de wapenindustrie,oorlogsverslaggeving, oorlogsfilmindustrie etc.. kan gewoon blijven bestaan.
    Oplossingen voor grote problemen zijn vaak zo simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, die stelling van Bob moet wel met een elegant wiskundig bewijs weerlegt kunnen worden. Doe je met je zware betavakkenpakket mee, OZ?
    De Grafentheorie van Euler en het probleem van de Zeven bruggen van Königsberg; is het eerste dat mij te binnen schiet.

    Een kliek is een deelverzameling punten uit een puntenverzameling V waarbij een cykel-graaf een boom van een samenhangende rij van N knopen is.

    Wiskunde: Dat moet wel een mannenuitvinding zijn. Dat is nu een mooi voorbeeld van moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

    Overigens waren bij mij in de klas de besten in Wiskunde twee meisjes. De ene waste haar truitje 3 maal per jaar, maar die andere….
    Daar was ik nou bang voor. Ik heb twee jaar lang nooit een woord tegen haar durven zeggen. Wat zeg je tegen een leuk meisje die gemiddeld 9 a 10 staat voor Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde?
    „Vond jij het proefwerk Euler-Grafen gisteren ook zo moeilijk?“

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verval in herhalingen, maar ook dit idee doet me denken aan een popliedje. En wel aan de videoclip bij het nummer "When 2 tribes go to war" van Frankie goes to Hollywood. Als ik het me goed herinner staan daar Reagan en Breznjew tegenover elkaar in de boksring om het uit vechten. Ik heb hier even geen youtube, maar jullie kennen het filmpje vast wel.

    Natuurlijk is wiskunde een mannnenuitvinding. Hoewel mijn zus dus heel goed was in wiskunde, ze heeft het zelfs nog gestudeerd. Maar zij was een van de weinigen.

    Wiskunde betekent niet iets moeilijk te zeggen, maar iets precies te zeggen.

    Ik zie even geen verband tussen de grafentheorie en de muren, maar ik ben er ook al een tijdje uit.

    Nederland heeft voor de helft al een muur om het land. We noemen dat een dijk. Zijn jullie eigenlijk nooit bang dat het volloopt, in dat kikkerlandje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee Bob, daar verheugen we ons op, een zondvloed....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Precies. Een zondvloedje op z'n tijd houd je alert.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hebben jullie trouwens allemaal al zo'n noodpakket in huis?

    BeantwoordenVerwijderen