Oud Zeikwijf

vrijdag 27 november 2009

Homo Telepathos

--- LINK ---

20 opmerkingen:

  1. Volgens mij is OZ er ook zo een die geen gsm heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En overigens, Nederlanders let eens op jullie Anglicismes! Volgens mij merken jullie het niet eens meer:
    geconnecteerd - connected
    kers op de taart - icing on the cake

    Chimsky doet het ook:
    een goede tijd hebben - to have a good time

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echte telepathie vind ik nog altijd superieur aan een GSM. Ik heb me er lang tegen verzet maar uiteindelijk heb ik me toch electronisch laten aanlijnen en nu ben ik zo ver heen dat ik de vrijheid niet meer aan kan om zonder GSM te leven.
    Als Oz er echt geen heeft dan bij deze een diepe buiging.
    (En wat als je kinderen je nodig hebben?......, Hoe deden wij dat toen we zelf kind waren, als we gevallen waren of een lekke band hadden?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag ook wel voor mij buigen Marjan.;P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst zweren dat je geen mobiel hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hehe, daar is ze weer :D

    Kom maar ff langs voor controle Marjan, zal ik vast koffiezetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet er wel bij zeggen eerlijkheidshalve dat als mijn dochter uit huis zou gaan ik er wel meteen een aanschaf. Voor de rest heb ik er zeer zelden een gemist. Ik wil ook helemaal niet altijd bereikbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vooruit dan maar, bij deze kniel en buig ik voor u.
    Ik was één keer erg blij met mijn mobieltje trouwens. Ik stond om 3 uur 's nachts met een lege accu, ca 20 kilometer van huis en er was geen levende ziel te bekennen op straat.

    Zonder mobiel had ik bij een vreemd huis moeten aanbellen of vier uur lopen of de nacht doorbrengen in een tochtige Suzuki Alto.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het scheelt natuurlijk dat ik ook geen auto heb, maar er is ook niks mis met aanbellen bij iemand(zelfs midden in de nacht-de meeste mensen zijn erg behulpzaam als je erom vraagt). Ik heb trouwens wel in Zwitserland en de Ardennen samen met alleen mijn dochter door bossen gedwaald. Toen dacht ik soms wel dat het niet te hopen was dat er iets met mij gebeurde. Maar ja zo kun je wel bezig blijven natuurlijk met 'als-en'

    Nou dat buigen vind ik maar niks hoor..jasses hou op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @cole: wat vond jij van Gilgamesj?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is dit:
    a. een antwoord op een vraag
    b. een statement van jewelste
    c. een proeve van eigen kunnen en bekwaamheid
    d. een vraag die dringend antwoord behoeft
    e. 'vrouwelijke telepathische magie waaraan geen man kan ontkomen' namens de sirene op dienst
    f. een uitnodiging voor een chatsessie
    g. een noodkreet van gaperige futloze landerigheid en slaperigheid

    "Verveling is het verlangen naar verlangens".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dit is pure telepathie mon cher watson

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank you Madam Shelock, A happy ending to a brilliant case. I congratulate you.

    All my years of humble but single-minded service culminates in this moment of revelation.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. "Verveling is het verlangen naar verlangens"

    Dat is mooi. Ook mooi:

    "We were never bored, 'cause we were never being boring" - Pet Shop Boys -

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat dacht ik ook, jaren geleden, dat ineens vrij normaal uitziende mannen en vrouwen gek geworden waren. Het waren niet alleen maar de doorgedraaide alcoholisten die in zichzelf aan het praten waren. Ook normale zakenmannen stonden met hun handen in hun zakken in zichzelf te praten. Bleek dat de handsfree-gsm zijn intrede had gedaan.

    Verder denk ik wel dat de mens iets aan het kwijtraken is door de GSM. Toen er nog geen GSM was, gebeurden er nog kleine wonderen op het gebied van mensen tegenkomen. Dan moest je naar huis, wist je bij God niet hoe, en daar kwam ineens een dorpsgenoot met zijn wagen aanrijden. Of je had een hele vage afspraak gemaakt op koninginnenacht, maar een tijd en een plek zaten niet in die afspraak ingesloten, en dan gebeurde het toch dat je elkaar tegenkwam. Nu gebeurt er iets anders. Je spreekt af elkaar te bellen. En steeds als je de ander belt is ie weer ergens anders en loop je elkaar juist voortdurend mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Max, vreselijk is dat. Je kunt geen afspraken meer maken. Zullen we van het weekend tennis spelen/ fietsen/ naar de bioscoop gaan? Eehmm.. , dat weet ik nog niet, we bellen wel. Mensen durven zich niet eens meer vast te leggen voor een afspraak over twee dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. sorry folks
    megadrukte op het werk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @OZ
    papegaaitje leef je nog? Iiiiaaa Beeeaaa...

    Nou? Ik mis je.

    Mijn weblog is niets meer zonder jouw katterige aanwezigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Assympje lief,
    Ik ga zo op je blog kijken.

    BeantwoordenVerwijderen