Oud Zeikwijf

vrijdag 19 februari 2010

Wintersport

--- LINK ---

7 opmerkingen:

  1. Een bericht dat ietwat uit de toon valt; een herinnering. Ik moest het 2 keer lezen voordat ik het goed begreep. Intrigerend.

    Oud Zeikwijf heeft ook aan wintersport gedaan, in haar vorige leven.

    De Franse versie wijkt iets af. Polonaise betekent eigenlijk 'de Poolse', aha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, confronterend hoor. Frans was nooit mijn sterkste vak maar nu ligt het wel heel diep onder het zaagsel. Na twee keer lezen denk ik dat ik het ongeveer vat.
    Mooie observatie van pubers uit verschillende werelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie de omgeving, ik ruik de (goedkope) parfum. Maar waren er dertig jaar geleden al Poolse meiden die op wintersport konden gaan? That's the 1000 dollar question....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel de 3de generatie immigranten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @OZ - OK, dan kan het kloppen. Vroeger was uitreizen niet mogelijk en waren de zgn. parfums van een geur voorzien die zelfs door de tweetaktwalm van een Trabant niet werd overheerst......En dan van die hoog opgestoken met peroxyde geblondeerde haren.....Liefst in combi met donkere wenkbrauwen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zoals ik van een Oostblokvrouw hoorde: de lippenstift was op basis van rode biet.

    BeantwoordenVerwijderen