Oud Zeikwijf

zondag 13 december 2009

Dictatuur

--- LINK ---

34 opmerkingen:

  1. De vraag is, is dit een negatieve uitzondering, of gaat het meestal zo? Roept u maar. Ik weet het niet, want ik doe niet mee aan die lokale democratie. Ik heb nog nooit de illusie gehad dat je daar iets kunt bereiken, of dat het de moeite waard zou zijn, (lees: ik ben er te lui voor).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het verschil tussen hoi oligoi en hoi polloi is dat de laatsten niet door hebben dat ze in een dictatuur leven.
    ...?

    Het is overigens niet helemaal waar dat je niets kunt doen.
    Ik heb met een paar buren tijdens de Betuwelijn-aanleg de hoi polloi bij ons in de buurt wakker geschud. In no time zijn bedrijven uit de buurt met trekkers, vrachtwagen en shovel gecharterd om een wegblokkade die de gemeente onnodig, onterecht en tegen onze zin had opgeworpen te verwijderen. We hebben foto's gemaakt en naar de kranten gestuurd, vergaderingen belegd, handtekeningen en gegevens verzameld, borden geplaatst met leuzen erop etc....
    Gevolg was dat er een bewonersoverleg is ingesteld en dat de plannen flink aangepast zijn.
    Ik heb de mazzel dat ik tussen boeren en ondernemers woon. Die knokken zo nu en dan nog voor hun hachie.

    Mensen die op een beschaafde legale manier de officiele procedures volgen die worden niet zelden suicidaal of moordlustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht eerder al: het lukt Marjan vast wel, als enige in NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet ik een adviesbureau beginnen.
    mlrt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag -1 voor onze Leo. Morgen weten we het.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iets vrolijkers: hebben jullie zaterdag naar Dit was het nieuws gekeken? Memorabele uitzending. Maarten van Rossum heeft bij de eerste zin van Harm Edens het woord genomen en het niet meer afgestaan. Hilarisch. Heb van a tot z krom gelegen van het lachen. Zijn tegenstander was van het type hippe lul met linkse kapsones maar dat mocht de pret niet drukken. Na een half uur gezapige opmerkingen te hebben gemaakt realiseerde hij zich dat de rest bulderwekkend was en makkte hij ÉÉN grapje, dat hij met alle geweld van tussen zijn voortanden doorperste. Omdat het programma van het scherm moet van de Tros (onbegrijpelijke beslissing!) wordt die omroep elke aflevering steeds meer aangepakt. Raoul Heertje beschreef hoe hij bij de sociale dienst kwam met zijn capaciteiten: "Ik kan achter een balie met een glas wijn naar 4 foto's kijken en selecteren weke er niet bij hoort." Hij haalde een zelfgeschreven referentiebrief te voorschijn die Harm moest tekenen, en die Maarten van Rossem ook maar tekende, toen die onder zijn neus langsvoer.
    Luitjes, als je die niet gezien hebt, zoek hem op het www op en kijken maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wacht ik heb nog andere trouwe lezers dan jullie, ik moet misschien dit stukje op OZ plaatsen, dat ook zij dat kunnen lezen. Besef ik achteraf. Kijken of me dat nog lukt, want het is wel een werkdag he.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit was de eerste keer dat ik naar dit programma gekeken heb. Kostelijk. Ik had alleen beter eerst even kunnen gaan plassen. (heb het net droog weten te houden)

    Ik ben al jaren verliefd op Maarten van Rossum maar kort geleden heeft hij ergens iets gedaan of gezegd dat de liefde in één klap deed verdampen. Wat het was weet ik niet meer.
    mlrt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Dit wás het nieuws

    ik heb er al jaren niet meer naar gekeken, maar ik viel ook altijd bijna van de bank van het lachen en ach druppeltjes verliezen wij vrouwen dan toch altijd, marjan, dat heeft met wc-gang niets te maken.
    Ik vind die edens ook een heerlijke figuur.


















    Maar het gaat nu over van Rossum...hmmm lekker ding, ja, maar hij is in de tijd van de Twin Towers een beetje uitgemolken door de media, en toen was ik zijn kop helemaal zat.

    Is hij bezig met een come-back of voorziet hij nieuwe spectaculaire aanslagen?


    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @OZ
    WRAAKALARM!


    Kijk eens op mijn site...
    advies: trek preventief kniebeschermers aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anarchie.
    "Ik denk dat we een gouden klokje krijgen dat al 30 jaar stilstaat, beter kun je de TROS toch niet samenvatten, lijkt mij."
    "Nu maak je toch een ingrijpende denkfout; dat vrouwen in kennis geïnteresseerd zijn"
    Dan maar weer terug naar 'Have i got news for you’

    Subversieve allochtonen catfight, plaatst iemand dat ook even bij uitzending-gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Assyma: Broodje Brie!!! Master.
    Oké ik doe het overnieuw:
    "Assyma, je bent een echt Broodje Brie, je poldert alles aan elkaar."
    Ik zeg dat maar hier, op neutraal Duits terrein, want ik ben een beetje bang bij jou gelyncht te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @OZ
    Angst is goed, daar leert een mens, vooral een OZ, nederigheid van.

    Valt me van je tegen.
    Mijn lezers lynchen niemand. Op mijn site word je enkel gesmoord.

    Is ook dodelijk natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sinds wanneer is polderen een werkwoord? Of valt dat onder creatief taalgebruik? Maakt niet uit, ik begrijp wat je bedoelt.

    Dit is toch geen catfight. Er is nog geen onvertogen woord gevallen. Ik ben ontzettend geneigd om partij te kiezen, maar ik doe het niet. Nnnnggh... RRRggg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Bob
    als je wel partij kiest voor OZ, dan sta ik helemaal alleen en wie hitst mij dan op?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bob, polderen is een relatief nieuw Nederlands woord voor een Nederlands begrip: eindeloos doorvergaderen, desnoods dag en nacht tot er een compromis ligt waar niemand vrolijk van wordt. Het zou me niets verbazen als het zelfs al in de nieuwste van Dale staat.
    Er valt al die tijd geen onvertogen woord. Af en toe komen de polderaars naar buiten om adem te halen en zeggen tegen de pers dat de sfeer erg goed is en dat er constructieve gesprekken zijn over moeilijke punten.

    Polderen, poldermodel. Duitsland zal het ook wel hebben. Het schijnt te werken. Het hoort bij de dictatuur die Oz beschrijft.

    Ik betwijfel ook of Assyma het in zich heeft, een echte catfight.
    Kom op broodje camenbert!! Laat die OZ eens een poepie ruiken !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Bob, excuus, ik lees nu dat je WEL begrijpt wat ze bedoelt. Ik trek mijn polderuitleg terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De uitleg was toch behulpzaam. In die zin kende ik het woord inderdaad nog niet. Eindelijk eens iets nuttigs geleerd met dat hele gelog.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Polderen is nog Oligoi.

    Heute Abend: Katzenkampf mit Katzenmeisterin Käsekopf und Kaffeeköpfchen Kaztenklauen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bob is echt niet meer NL! Ik besef dat nu pas helemaal.
    @marjan: broodje camembert!!! Nog leuker. Maar ik moet toch het broodje camembert zijn?
    @cole: Käsekopf und Kaffeeköpfchen. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom op Katzenklauen, laat je niet op de kop zitten door die weke franse kaaskop, die Vieux de Lille de la Mol-Chèvre, met haar altes Pfeifleib en Tête de Noeud, laat je niet vloeren door die Roquefaible, overschitter die rabâcheur mediocre.
    Forza Katzenklauen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Trouw 15-12-2009 Kruiswoordtest 2456.

    Verticaal 1. Schimpnaam voor autochtone Nederlander (7).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. schimp, m., vinnige, schampere of beledigende spot: schimp en smaad te verduren hebben
    schimpdichter m. (-s), (veroud.) hekeldichter

    maandstond m. (-en)
    "Als ik maanstonden heb, dan gaat alles gewoon door, kinderen, werk, alles. En met mij nog een half miljard mannen."

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als een vrouw gevloerd is, mag je haar niet plagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had juist niet geplaagd door de volgende zin te schrappen:

    *STRIKE* Die foto's hadden me nog niet 100% overtuigd, maar deze reactie levert het ultieme waterdichte bewijs:
    Altijd als het er op aan komt hebben ze maanstonden, hoofdpijn, eistokstoornis of een andere oncontroleerbare vrouwenongesteldheid.
    Yes, Assyma is a Real Female! */STRIKE*

    BeantwoordenVerwijderen
  26. AU!AU!AU!


    SCHEIDSRECHTER!!!!


    OZMARJANTHAMARAMARGREET~~~~~~~~~MARS IS ATTACKING VENUS~~~~~~~~~~

    BeantwoordenVerwijderen
  27. je noemt iedereen behalve de echte scheids hier, namelijk Bob alias God alias de Groene Leguaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoewel Colore volledig gelijk heeft, moet ik hem er in deze op wijzen dat dat in de gegeven context geen beslissende rol speelt. Het spelletje dat hier gespeeld wordt heet: wie kan de mob het beste beinvloeden? En het is geen ongevaarlijk spelletje.

    Assyma: je hebt niet gelijker al naar gelang je harder roept. Je loopt daarmee het risico de reflex bij de toehoorders uit te lokken dat ze hun vingers in hun oren willen steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als Assyma nou eens haar welgemeende verontschuldigingen aanbiedt bij de Scheids?

    BeantwoordenVerwijderen