Oud Zeikwijf

dinsdag 17 augustus 2010

Existentiele vragen - To be or not to be

Deze website heb ik in het leven geroepen om aan een behoefte te voldoen. Oud Zeikwijf schrijft columns op haar eigen stek op het internet, en daar is geen mogelijkheid om commentaar te geven. In de blog-kringen waar ik verkeer werd verschillende keren geroepen dat men toch wel graag zou willen reageren. Een bepaalde blogger (die altijd een mening heeft) beschuldigde Oud Zeikwijf er zelfs van, zich op deze manier arrogant op te stellen en net als de dictatoriele politici die hij zo verafschuwt de discussie uit de weg te gaan.

Het idee voor deze website stamt van OZ zelf, en ik heb het omgezet.

Op het ogenblik is de reden voor deze website echter niet meer gegeven. OZ haar stukkies worden op de site van AT5 gepubliceerd, samen met nog een paar andere bloggers. Hier is het wel mogelijk om commentaar te geven. Ik nodig iedereen van harte uit zijn commentaar voortaan daar te geven, temeer omdat AT5 de commentaren gebruikt om de bloggers te beoordelen. Een blogger die geen commentaren uitlokt, kieperen ze eruit. Dus steun ons aller OZ, en verhuis mee naar AT5:

REAGEREN BIJ OUD ZEIKWIJF OP AT5


Voor alle duidelijkheid: Vanaf nu post ik hier dus niet meer alle nieuwe columns.


(Ja, maar het werd net zo gezellig.)

(Aan alles komt een eind.)

(Je moet stoppen als je op het hoogtepunt bent.)

Bezwaren tegen deze beslissing kunnen in het commentaarveld achtergelaten worden. Deze beslissing kan ten allen tijde herroepen worden.



Groeten uit de Zone,

Bob
a.k.a.
Hollander-in-Duitsland
a.k.a.
De Profeet van de Groene Leguaan

24 opmerkingen:

  1. Namens alle Hoi Oligoi een welgemeende dank aan onze Bob voor de maanden noeste arbeid verricht in het algemeen belang.

    Van mij in het bijzonder zeer veel dank: het stichten van deze reactieblog door Bob was een ware hoogtepunt in mijn leventje. Ik heb er ongekend van genoten: Dank Bob!! HID rules!

    Mijn inside info zal ik voortaan bij Café Molrat posten, zoals ik vroeger deed.

    En last but not least: Bob is de ware Profeet van de Groene Leguaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meestal éénregelige commentaren vanuit Duitsland onder de linkjes vond ik ook zo gezellig.
    Met pijn in het hart ga ik straks dan maar verhuizen, naar AT5.
    Dank jullie allen......:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh nee, OZ gekiept bij AT5, dat willen we niet op ons geweten hebben..

    De kwaliteit van de commentaren doet niet ter zake?

    Rare club die AT5, na elke comment sturen ze een email:

    Bedankt voor commentaar leveren op nieuws- en/of Gespotberichten op AT5.NL. Hoewel je zonder inlog het commentaar geplaatst hebt, doen wij hierbij toch het verzoek om je te registreren bij AT5.NL. Klik daarvoor hier. Je kan een eigen schuilnaam kiezen, waaronder jouw commentaar getoond wordt. Jouw e-mailadres wordt verzelfsprekend nooit op de website getoond. Het staat je natuurlijk vrij dit verzoek en deze mail te negeren. Vragen en opmerkingen kun je via mail stellen aan webmaster@at5.nl

    Verzelfsprekend ben ik nu geregistreerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @OZ: Graag gedaan, graag gedaan.

    @Marjan: Die oneliners kwamen vanzelf, dat is ware inpiratie als het ware.

    @Cole: De kwaliteit doet altijd ter zake, overal. Die mails heb ik ook gekregen. Ik heb me niet geregistreerd, en toch krijg ik steeds hetzelfde icoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Bob, want je bent al een soort van voorgeregistreerd.
    Ik wilde registreren zonder op HIER te drukken; kreeg ik de mededeling dat de gewenst schuilnaam al vergeven was. Moest ik toch op HIER drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog een vraagje van het nakomertje en buiteneendje:

    Waarom mochten we -in the first place- niet reageren op het OZ-blog zelve?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die mails heb ik ook gekregen, uiteraard. Ik wil me niet registreren en heb de webmaster daarom een brief geschreven maar hij of zij heeft nog geen antwoord gestuurd.
    Het ergste vind ik nog dat ik elke keer van die dansende lettertjes moet overtypen. Eén keer had ik het pas na vijf keer goed en één keer heb ik het na 8 pogingen opgegeven.

    Vroeger reageerde ik nog wel eens op het log van Loor Schrijft. Die durfde ook niet te bloggen zonder dat paranoide gedoe met die antispamcodes. Nu ben ik bang dat Loor misschien als bijbaantje webmaster speelt voor AT5. Kortom, het valt allemaal niet mee maar uit liefde aanbidding voor OZ houd ik voorlopig vol daarzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @cole: omdat ik niet tegen gezeik kan. Heel. Erg. Niet.
    Ik was dan ook hooglijk verbaasd toen ik zag hoe uiterst beschaafd het er hier aan toe ging. Had ik niet verwacht gezien de rest van het wereldwijdeweb.

    @marjan: mijn dank is groot

    @ iederee: ja, absoluut: "allemaal een mailtje schrijven aan de webmaster en vragen om een STATUS APARTE voor de HOI OLIGOI. Leg het uit: "we zijn de reaguurders van Zeikie, we willen wel met haar meeverhuizen maar de ingewikkelde techniek maakt het ons onmogelijk."

    Ik kan me niet voorstellen dat hij of zij daar doof voor blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Frau Pfeifweib kan ook. Dat was immers Màster van onze Cole.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja dat was nog eens een tijd. Is het helemaal over? De Pfeiffer bedoel ik ;)

    Vaste, ingelogde, AT5-registranten hoeven niets meer in te vullen bij een comment of reactie... dus helaas Marjan.

    Wat ik màster vindt zijn de toegekende AT5-ikoontjes, toepasselijk streng frikkig brilletje van boze brievenschrijver Marjan, de gulle cole-uitlach, ongeschoren godenzoon Bobber; onbegrijpelijk roze lorgnet-doos Molo.

    of heb jij daar de hand in, OZ? Hahaha, OZ kan heel erg niet tegen gezeik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. IK ben natuurlijk bedroefd. Niet omdat er nu een verhuizing op komst is. AT5 is mij zeer bekend en ik heb hen ook aan mijn Facebook-account hangen en lever daar ook al commentaar op nieuwsitems of zo. Nee, het is lastiger dan in deze normale blogomgeving. Codes (ook ik deed er vijf keer over voor die codes werden geaccepteerd) inloggen, registreren. Lastiger dan wat een beetje snelle jongen als ik ben nu eenmaal wil. Als ik dus minder reageer zit het hem in de horden die je moet nemen bij AT5, niet in de content. Die zal zeker wel zo goed blijven als tot nu toe. Trouwens, als ze nog een blogger nodig hebben die overal verstand van of een mening over heeft, zeker als het aankomt op die fraaie stad aan de Amstel, dan houd ik me aanbevolen natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @cole: De Pfeiffer is over maar ik ben nog erg moe. Misschien ben ik gewoon oud. Dat schijnt ook moeheid te veroorzaken.
    @Leo: zonder jou zijn de discussie in Hoi Oligoiland wel erg saai hoor. Jij gooit de broodnodige olie op het vuur! Jij zou idd een hele leuke columnist voor at5 zijn! Laat ik dat nou niet te hard roepen, straks nemen ze jou ipv mij! Brrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nogmaals @Leo: Tout bien réfléchi: misschien kun je maar beter helemaal niet meer reageren. Stel dat mijn baas jouw reacties geweldig vindt en mij alsnog wegkiepert om jou mijn zuurverdiende plaats te geven? Ja, dat heb ìk weer liever niet, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @OZ - Huh? Is het omdat ik een kritische Amsterdamse en vooral blonde blanke man ben met blauwe ogen???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Tja, blond van oorsprong, kaal van keuze! Valt dat tegen??? Ik wist het wel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. "Kaal van keuze"! die onthou ik. Niets desastreuze invloed van testosteron op de mannetjes, nee nee, "Kaal van keuze."
    Het is dat Cole al jaren mijn favoriete reaguurder is, anders zou jij met deze megareaguursel van mij de eerste prijs krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Al jaren?? Hoe oud is die cole eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Over reaguurders gesproken: wie van jullie heeft er last van dat moeizame inloggen op AT5?
    Als je dat even meldt hier, dan probeer ik je via de geheime ingang naar binnen te loodsen, zonder inloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja ikke! Mag ik de geheime ingang weten? Krijg ik dan ook geen mailtjes meer van de webmaster?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mij lukte het met enige handigheid wel om mijn reageerteksten geplaatst te krijgen. Maar ja, echte man he...? En OZ, het scheermes is mijn beste vriend hoor.....dagelijks in gebruik....dus kaal naar keuze....haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je gaat dus weg
    veel plezier daar op at5!



    exhoi
    assyma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou wijs maar aan die geheime ingang want anders kom ik er niet in.. wat een gedoe..het kost me een uur gezwoeg en nog niets haha.
    Nee hoor OZ, ik kijk wel naar het schermpje en lees wel gewoon. De opwarming van de aarde.. ach.. we verhuizen van het hutje op de hei wel een keer de bergen in. Beetje hogeropzoeken kan geen kwaad, jij met je at5 ..lol

    Thammerdetam

    BeantwoordenVerwijderen