Oud Zeikwijf

dinsdag 9 maart 2010

Nieuwe Beroepen #2: De Luizenkapper

--- LINK ---

8 opmerkingen:

  1. Als er echt geld in te verdienen zou zijn kwam zo´n beroepsgroep er echt wel. Maar omdat het probleem zo hardnekkig is moet je bijna klinische omstandigheden invoeren in de kapsalon. En dat heeft haar gevolgen voor de prijs die de betreffende coiffeur zal vragen voor... En of de moeders en vaders die met die kleine kruipertjes worden geconfronteerd dat willen betalen....Kaal is de boodschap dus, zoals ik al zo vaak heb gepropageerd. Zelfs de schaamluis sterft uit door de nieuwe mode, lijkt me geen gek idee....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leo, wat ben je toch weer vreselijk. Ik heb vorige week mijn benen, oksels en bikinilijn moeten ontharen vanwege een middagje chloorzwembad. Wat een drama. Het jeukt nog steeds. Ik snap niet wat je er lekker aan vindt, aan al dat ontharen.

    Een jaar of tien geleden hadden mijn kinderen mij ook besmet met hoofdluis. Als ik er aan denk krijg ik alweer jeuk. Ik had toen vijf kinderen en was er een heel weekend druk mee. Gelukkig was het in één keer weg.
    In 21 jaar moederschap heb ik de procedure drie keer moeten uitvoeren dus dat valt nog wel mee.
    Ik zou een luizenthuiskapper/ster willen.

    En dan nog iets: bij onze honden en katten doen we een druppeltje insecticide in de nek tegen vlooien, teken etc.. Werkt prima. Waarom kan dat bij kinderen niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Luizenthuiskapper, ja, dat was de reactie van mijnheer Oud Zeikwijf gisteren. Misschien moet ik het veranderen in de tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Marjan - Wat ik slechts betoog is dat het gebrek aan haar op sommige plaatsen zorgt voor het niet zo makkelijk nestelen van allerlei ongedierte. Kap een bos en de flora en fauna verandert. Naturalis was onlangs naarstig op zoek naar schaamluis die voorheen wel en nu niet meer schijnt voor te komen. Met name doordat mensen een ander soort hygiene toepassen en het scheermes, laser of wat ook hanteren op warme broeierige plaatsen, die juist die kleine kruipertjes voorheen freqenteerden. Die nieuwe mode ontstond volgens mij al enige tijd terug toen in Amsterdam de eerste schaamstreekkappers hun intrede deden. Echt waar, er is een soortgelijke salon geweest.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wie komt er op voor de luizen? Die mogen gewoon maar afgemaakt worden, omdat ze een beetje jeuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We sluiten een deal:
    we vragen ze eerst beleefd of ze weg kunnen gaan. Bij weigering schakelen wij de Luizenkapper in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kap een bos en er verschijnen brandnetels. Geen wonder dat het jeukt dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Emigrant - Kwestie van bijhouden hoor. Het gazon doe je toch ook niet een keer per jaar?

    BeantwoordenVerwijderen